Wydawnictwo Podatkowe
niedziela, 8 września 2024 r.
          Ostatnia aktualizacja: 6.09.2024 r., godz. 12:02
            Ilość wizyt w ciągu ostatnich 30 dni - 19.732
separatorgoraprzod
A A A

Wskazanie adresów prowadzenia działalności gospodarczej w CEIDG

Gazeta Podatkowa

Planuję założyć własną firmę na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Muszę podać adresy prowadzenia działalności (stałe i dodatkowe). Nie rozumiem, czym te adresy się różnią. Jakie adresy muszę wykazać przy rejestracji firmy w formularzu CEIDG-1?

Jeśli chodzi o adres zamieszkania przedsiębiorcy (sekcja 3), który trzeba wpisać w formularzu CEIDG-1, to należy podać swoje faktyczne miejsce zamieszkania (nie zameldowania). Może to być adres polski (wtedy zadecyduje o przynależności do urzędu skarbowego) lub zagraniczny. Ten adres nie jest publikowany we wpisie CEIDG, zostanie jedynie przekazany do wiadomości urzędu skarbowego, ZUS/KRUS oraz GUS. Adres ten należy aktualizować w ciągu 7 dni od dnia zmiany adresu zamieszkania (np. na skutek przeprowadzki).

W sekcji 6 formularza CEIDG-1 podaje się natomiast adres do doręczeń. Na ten adres przedsiębiorca będzie otrzymywać pisma urzędowe dotyczące działalności gospodarczej. Adres powinien być aktualny i zgodny ze stanem rzeczywistym.

Stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej jest podawane w sekcji 7. Wskazuje się tam najważniejsze stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej, w którym przedsiębiorca planuje zarządzać całą firmą. Takim miejscem może być biuro, sklep, punkt przyjmowania usług, magazyn, plac lub mieszkanie. Adres stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej może być tylko na terenie Polski. Adres ten w wyszukiwarce przedsiębiorców będzie widoczny dla każdego. Jeżeli przedsiębiorca posiada takie stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej, to musi je podać. Jeśli go nie ma (np. świadczy usługi u klientów), nie musi we wniosku o wpis do CEIDG wskazywać stałego miejsca wykonywania działalności. W takim przypadku zaznacza: "Brak stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej". Wówczas do celów podatkowych i ubezpieczeniowych przyjęty zostanie jego adres zamieszkania, a jedynym widocznym dla każdego adresem w wyszukiwarce przedsiębiorców będzie adres do doręczeń.

]
Formularz CEIDG-1 dostępny w dziale CEIDG w programie DRUKI Gofin

Natomiast w sekcji 8 formularza CEIDG-1 wpisuje się dodatkowe stałe miejsca wykonywania działalności gospodarczej. Takim adresem może być biuro, sklep, punkt przyjmowania usług, plac lub magazyn. Przy czym takie adresy można podać tylko, jeśli wcześniej zostało wyznaczone stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej. Chodzi tu o główne miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez danego przedsiębiorcę.

Należy pamiętać, że przedsiębiorca ma obowiązek posiadać tytuł prawny do każdego lokalu, którego adres podaje. Najczęściej spotykanymi tytułami prawnymi do nieruchomości są: prawo własności, prawo użytkowania wieczystego, użytkowanie, dzierżawa, najem.

TERMINARZ KSIĘGOWY

separatorgoraprzod
IIIIIIIVVVIVIIVIIIIXXXIXII
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN poleca w sklepie internetowym www.sklep.gofin.pl
Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno-Finansowych Ukazuje się co 10 dni
więcej »
Ubezpieczenia i Prawo Pracy Dwutygodnik
więcej »
Poradnik VAT Dwutygodnik
więcej »
Zeszyty Metodyczne Rachunkowości Dwutygodnik
więcej »
Przegląd Podatku Dochodowego Dwutygodnik
więcej »
Gazeta Podatkowa Ukazuje się w poniedziałki
i czwartki
więcej »
gofin
sgk
www.czasopismaksiegowych.pl
forum
sklep
gazeta podatkowa
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.